توضیح، تصحیح و پوزش

راجع به مقاله آقای یاسین رسولی و بحث هایی که پیرامون آن در این وبلاگ در گرفته است توضیحات زیر ضروری است:

۱- نظرات آقای رسولی مربوط خود وی می باشد. در پیشانی نشریه نسل امروز حک شده است که نظرات مطرح شده در نشریه لزوما دیدگاه نسل امروز نمی باشد. نسل امروز صرفا در راستای این هدفش که می خواهد بستری باشد برای طرح دیدگاه های مختلف اقدام به چاپ این مقاله کرده است.

۲- در متن نشریه در بالای نظر آقای رسولی راجع به شهید مزاری یک شماره پاورقی درج شده است که در انتهای مقاله متن این پاورقی دقیقا به این صورت است: «دیدگاه نویسنده در این مورد با همان فاکتوری که خود در ادامه به آن اشاره کرده است (عنصر زمان و مکان و شرایط محیط) قابل نقد است. شهید مزاری از نظر زمانی در برهه ای زندگی می کرد که هنوز زنجیرهای اسارتبار ستم بر دوش مردمش سنگینی می کرد و نه تنها کسی حاضر نبود به حق طبیعی این مردم احترام بگذارد، بلکه تمام تلاش ها این بود که این شرایط اسارتبار همچنان تداوم داشته باشد. وانگهی، آیا این دیدگاه نویسنده عملا به این معنا نیست که هزاره ها برای تغییر شرایط نابرابر نباید دست به هیچ اقدامی بزنند مبادا که ستم روا داشته شده به آنان مضاعف شود؟! ستم بالاتر از اینکه در قرن ۲۱ هنوز شهروند برابر به حساب نمی آیی و هویت اجتماعی ات را با غیر انسانی ترین شیوه ها به مسلخ برده اند، چه چیزی می تواند باشد که ملاحظه کنیم مضاعف نشود؟ مطمئن باشیم همان پنج وزارت درجه دومی که امروزه به عنوان حق سیاسی نصیب هزاره ها شده است، حاصل جنگهایی است که اوایل پیروزی مجاهدین بر هزاره ها تحمیل شد و مزاری با ایستادگی در مقابل این تهاجمات  این باور را بر طرف های دیگر معادله قدرت تحمیل کرد که دیگر نمی توانند هزاره ها را نادیده بگیرند.» لطفا پوزش اداره نشریه را بابت اینکه این پاورقی در وبلاگ درج نشده بود بپذیرید. این مشکل بدینوسیله تصحیح می گردد.

۳- در رابطه با این مطلب که چرا نشریه نسل امروز از حزب وحدت انتقاد می کند، توجه خوانندگان محترم را به مقاله ای در همین زمینه تحت عنوان «حزب وحدت و پوسیدگی ساختاری؛ در جستجوی یک آلترناتیو جدید» جلب می کنم که در شماره سوم نسل امروز به چاپ رسیده است. در این مقاله ضعف های ساختاری و مدیریتی حزب وحدت به عنوان نماینده هزاره ها در ساختار قدرت به صورت مستدل و علمی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است. (برای خواندن این مقاله اینجا را کلیک کنید)

                                                                                                                           اداره نشریه نسل امروز